2015. jan 07.

Panna cotta / Panna cotta

írta: Nikolett Bóta
Panna cotta / Panna cotta

dsc_0024.JPG

Pár napja voltunk egy olasz étteremben párommal és ott ettem először panna cotta-t. Már régóta szemeztem ezzel az egyszerű és könnyű édességgel, de még nem volt lehetőségem megkóstolni...eddig.:) Egyszerűen finom. Kár is túlragozni. Ezen felbuzdulva elkezdtem recept után kutatni és meg is találtam azt, amivel könnyen gyorsan bárki finom panna cotta-t tud az asztalra varázsolni. Íme a recept:

Hozzávalók:

250ml habtejszín

250ml tej

4 ek cukor

1 zacskó vaníliás cukor (lehetőleg bourbon) vagy vanília kivonat

2 tk zselatin

Málnás öntethez:

0,5 citromból nyert citromlé

30 dkg málna

2 ek cukor

1 csapott evőkanál étkezési keményítő

(Mivel a tél kellős közepén vagyunk én nem főztem hozzá szószt, helyette málnalekvárt és vörösboros meggylekvárt öntöttem rá. Ennyi hozzávalóból nekem 3 desszertpohárnyi lett.)

Elkészítés:

1. A tejet, tejszínt a vaníliás cukorral és sima cukorral felforraljuk. Levesszük a tűzről és hozzákeverjük a 2 teáskanál zselatint. Addig keverjük habverővel, amíg a zselatin teljesen feloldódik és krémes állaga lesz. Ezután hagyjuk picit hűlni, majd hideg vízzel átöblített formákba öntjük.

2. A málnát a cukorral, citromlével és 1-2 evőkanál vízzel összefőzzük, majd szűrőn átpasszírozzuk. Visszatesszük a tűzre és a kevés vízzel elkevert étkezési keményítőt hozzákeverjük. Addig főzzük, amíg besűrűsödik. Langyosan a hideg pudingra öntjük.

 

dsc_0025.JPG

 

I tried this dessert a few days ago in an Italian restaurant and it was brilliant. I found a recipe, and it's very easy to make it.

Ingredients:

250ml double cream

250 ml milk

4 tbsp sugar

1 tsp vanilla extract

2 tsp gelatin powder

For the raspberry sauce:

300 g raspberry

juice of half lemon

2 tsp sugar

2 tsp food starch

1. Pour together the milk and double cream in a saucepan. Add the sugar and vanilla extract and cook it, bring it to the boil. Then remove from the heat. Add the 2 tbsp gelatin and mix it well until the gelatin melt properly in the cream. Blend it until it will be creamy, then pour it into little bowls and put them into the fridge.

2. To make the raspberry sauce: put the raspberry lemon juice, sugar, 2 tsp water in a saucepan and cook it. When it cooked properly press it through a filter. Then pour it back into a saucepan and add the 2 tsp food starch (before you add it, mix it with a little water). Cook it until it will be creamy. You could serve it with the panna cotta.

Now I didn't make the sauce, I used raspberry jam and cherry jam.

dsc_0022.JPG

Szólj hozzá

sweet international lowfat