2015. okt 17.

Fehércsokis-mascarponés málna torta

írta: Nikolett Bóta
Fehércsokis-mascarponés málna torta

12092594_1119744781389947_1415128774_n.jpg

Ezt a tortát saját magamnak készítettem el szülinapomra és meglepően finom lett. Egyáltalán nm bonyolult, inkább időigényesnek mondanám, mert sokat kell várni a különböző elemekre, hogy kihűljenek.

Hozzávalók:

A piskótához:

12 db tojás

12 ek liszt

12 ek cukor

2 ek olaj

másfél csomag sütőpor

Itt egy kicsit megbonyolítottam magamnak a dolgot, mivel van egy nagy kör alakú sütőformám, viszont nem túl magas így 2 részletben sütöttem a tortalapokat. Először egyet 8 tojásból, utána még egyet 4 tojásból.

A piskóta elkészítése egyszerű. Válaszd szét a tojások fehérjét és sárgáját. A sárgáját keverd ki a cukorral, a fehérjét pedig verd kemény habbá, azután óvatosan forgasd bele a tojássárgába. Végül kanalanként add hozzá a lisztet és legvégül a sütőport és az olajat. Azt, hogy 2 részletben csináljátok, mint én vagy egyben, azt rátok bízom.

A krémhez:

8 dl tej

2 csomag tejszín ízű pudingpor

2x250g mascarpone sajt

1 tábla fehér csoki

2 ek cukor

7dl tejet felrakunk egy edényben és forrásig melegítjük. 1 dlüben elkeverjük a 2 pudinport és beleöntjük a forró tejbe. Miközben kevergetjük beletördeljük a fehér csokit. Mivel a csoki alapból édes érdemes megkóstolni, hogy akarunk-e még cukrot rakni bele vagy se. Én 2 evőkanállal raktam még bele. Addig főzzük, amíg szép sűrű nem lesz. Ezután levesszük a tűzről és félre tesszük hűlni.

12064243_1119959284701830_113095474_n.jpg

Málnás öntet:

kb. 300g fagyasztott málna

6 ek cukor

A fagyasztott málnát a cukorral együtt felrakjuk egy lábosba főni. Folyamatosan kevergetjük, amíg szép híg masszát kapunk. Hasonló lesz az állaga, mint egy lekvárnak. Mivel nem minden málna szem megy szét, ezért én beraktam a turmixgépbe és leturmixoltam, hogy ne maradjanak benne nagy darabok. Ha kész van, ezt is félre tesszük hűlni.

A torta összerakasahoz szükség lesz még 3x250g friss málnára.

Fontos, hogy mielőtt elkezdjük összerakni a tortát, minden teljesen kihűljön. A tortalapot 3 felé végjuk (az én esetemben a nagyot 2 felé vágtam, a kicsit pedig hagytam úgy ahogy van). Az alsó lapot megkenjük a fehércsokis krémmel, majd telepakoljuk a friss málnával, végül csurgatunk rá a málnaöntetből is. Erre jöhet a 2. lap. Ugyanezt a műveletet megismételjük, majd a tetején szintúgy. Az oldalát is szépen bekenjük a krémmel és vajazókéssel elsimítgatjuk. Legvégül a maradék málna öntetet ráöntjük a tetejére.

Szólj hozzá

nonhealthy